Ugdymo kokybės samprata lopšelyje-darželyje „Smalsutis“
Lopšelio-darželio „Smalsutis“ ugdymo kokybė vertinama pagal du kriterijus:
struktūros kokybę;
proceso kokybę.
Struktūros kokybė tai:
Ikimokyklinio ugdymo sistemos finansavimas;
Mokytojų išsilavinimas ir kompetencija – dirba aukštąjį universitetinį, neuniversitetinį, aukštesnįjį išsilavinimą turintys mokytojai, nuolat tobulėjantys, diegiantys naujoves;
Fizinė grupių, kabinetų, salės, lauko aplinka: žaislai, ugdymo priemonės, baldai kiekvienoje grupėje, logopediniame, korekcinės mankštos kabinetuose, salėje, lauke atitinka vaikų poreikius, skatina vaiko raidą, gebėjimų ugdymąsi;
Ikimokyklinio ugdymo programa – parengimas, įgyvendinimas, koregavimas
Lopšelio-darželio strateginis, metinis veiklos planas – parengimas, vykdymas;
Proceso kokybė tai:
Ugdymas orientuotas į vaiko poreikius – dėmesio centre vaikas, vaikai lopšelyje-darželyje jaučiasi saugiai, oriai, laisvai, yra gerbiami, drąsiai išsako savo nuomonę funkcionalioje edukacinėje aplinkoje;
Visapusiškas vaiko ugdymas – skatinamas ir plėtojamas vaikų patirtinis ugdymasis, kūrybiškumas, ugdomi individualūs gebėjimai, taikomi aktyvūs, alternatyvūs, netradiciniai ugdymo būdai ir metodai, tradicinių ir inovatyvių metodų dermė;
Vaiko kompetencijų ugdymą – ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo dermė;
Vaiko pasiekimų pažangos stebėjimas, vertinimas, tolesnio jų ugdymosi numatymas;
Vaikų ir mokytojų bendravimas ir bendradarbiavimas – bendros vaikų ir auklėtojų veiklos, lygiaverčiai santykiai;
Vaikų, mokytojų, tėvų bendradarbiavimas – lopšelio-darželio ir šeimos partnerystė, tėvai dalyvauja veiklose, renginiuose, padeda organizuoti, teikia siūlymus, idėjas;
Plėtojamas komandinis – auklėtojų, priešmokyklinio ugdymo pedagogių ir specialistų darbas ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus;
Mokytojų tarpusavio bendradarbiavimas, bendradarbiavimas su specialistais ( logopede, kūno kultūros pedagogu, muzikos pedagoge) – vyksta gerosios patirties sklaida.